Salun Mahal Nak Mampos

by - February 24, 2012

Harini aku potong rambut kat Wisma Lim Foo Yong. Actually aku nak keluar jam 12 tengahari tepat. Bersemangat nak potong rambut ni... Alih-alih bos and office colleagues kind of pushing me to join them for lunch. Aku takleh nak tolak sebab temptation tu besar sangat ditambah f.o.c, mengangguk je la aku. Tapi bos tau plan aku untuk harini, so dia suh aku gi salun lepas makan.

"Potong la pas office hours", bos suggest
"Tak boleh bos, susah sebab ada anak kecik", 
...
"Tambah pula setahun sekali je I gi salun", aku berterus terang
"What? only once a year?"

Terkejut bos aku dengar pengakuan aku yang memalukan tu. Akhirnya, bos bagi green light and dia pun tak kisah kalau aku masuk lambat sket. Dia makin paham dengan orang yang bertukar status parents ni.

Nak dijadikan citer, salun rambut yang aku pegi tu cekik darah betul. Panjang rambut aku lepas bahu sikit je and aku nak potong pendek kt paras leher tapi caj sekali dengan hair wash is RM85 nett. Siot... Disebabkan salun ni, skedul aku akan bertukar jadi 2 tahun skali. huhuu...

 

You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.