A Tiring & Smiggle-ing Day!

by - January 17, 2019


Photo by Tim Goedhart on Unsplash

Sapa nak sangka hari biasa boleh jadi hari mencabar kan? Harini memang mencabar, dah la semalam tido lambat sebab duk update website, pagi kalut ribut satu rumah. Aku yang susun buku sekolah anak, baju salin kt taska, gosok baju skolah Kakak lagi, buat breakfast lagi, pastu mana sempat nak makeup bagai. So aku suh la my other half gi dulu keje naik motor since dia dah mula panicking sebab takut lambat (jenis kompeni yang mesti punctual all the time). Aku agak kalau tinggal arwah pun, roh still kene bangun untuk buat thumbprint.

Tinggal la aku ngn anak-anak bersiap siaga...huuu~ 😓

Bila dh tinggal bertiga, semua jadi lemah gemalai ditambah ngn malas. Bila dh sampai kat pintu rumah, baru je nak jejak kaki turun tangga, Adik keluarkan suara kecik die, "Mi, Adik nak berak", Oh my! Masa ni la die nak poo poo. Hari lain takde pulak cmtu. So terpaksa la tunggu si kecik lepas hajat jap. Setel bab tu, bila dh hantar minions sume, tiba la masa redah jam damn sedari puncak Ukay Perdana sampai la ke MRR2. Asal je kete aku masuk lane, sama ada aku duk belakang motor slow atau belakang kete yang takde pedal minyak.

Pastu dah masuk KL, usaha la aku nak park kat Dang Wangi. Ni bab aku paling benci sebab Pakcik parking selalu je suruh aku masuk belakang dulu... Fail! 😅  Tak pasal-pasal pastu dia lecture kat aku cara nak masuk parking belakang dulu. Alang dh lambat, biar lambat betul kan? Kul 9.30 pagi baru sampai opis, tu pun bertolak kul 8 lebih. Bukan main dekat rumah aku ngan golden triangle tapi perjalanan guna kereta makan masa sejam.

Kat opis, keje cam biasa. Time lunch, sorang pun tak ajak aku makan lunch. Bila adik opis yang selalu makan ngan aku tu puasa, mula la meraban aku carik teman lain. Tapi rupanya takde orang nak lunch sama, huuu~ 😢

Terpaksa la aku mamah nasi sorang2 kat Avenue K, and this was only after I bought my son a junior backpack kat Smiggle store, KLCC. Dah dua tahun been promising the same thing over and over again and this week, dia ulang banyak kali sampai aku sedih, "Umi, kawan-kawan Adik yang lain semua ada beg baru...". Dahle Kakak pun dah dapat beg baru, takkan aku takleh belikan untuk die jugak kan. Anak dua je kot... hehe.




Thai Fried Rice at Boat Noodle, Avenue K

Nak citer yang sambil aku makan kat Boat Noodle, AK tu, aku intai-intai gak Breakout outlet. Breakout ni one of the venue for escape room activity games. Kalau go to their website, it is quite interesting. Belum cuba belum tahu kan, cuma not the time yet untuk aku try, maybe some other time.

Signing off for tonight 😘



You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.