Sunbeam. Sewing Machine Cap Ayam. WS Pacifier Clip. Another Handmade.

by - January 15, 2016

Great... as always...nak survive hari-hari biasa yang aku sendiri dh naik jemu, kene create sumthin' to do. Yesterday's post, aku dah janji nak update korang snapshot of my mini sewing machine kan... nah... ini dia...


jenama Sunbeam... ejaan lain sikit je dari cap ayam (>-<)


2 hari lepas ada my customer from Switzerland yang order handmade pacifier clips ngan aku...Tak sangka sangat, sebab aku bajet handmade nie orang tak pandang. Rupa-rupanya, orang tempatan je yang tak pandang tapi mat saleh cm respek ngn handmade business nie...

So, aku teringat la nak snap sikit gambar pacifier clip yang aku jahit. Pacifier clip sebenarnya amat la berguna... bukan sahaja untuk moms tapi every person should have at least one for personal use.

Contohnya, senario kat mana a mom nak keluar outing ngn her baby, kene bawak macam2 barang keperluan lam diaper/papa bag... kadang2 tu masa jalan-jalan bersama keluarga ni, kalut la sikit. anak menangis, yang tu nak susu, yang ni nak gi tandas...ditambah la dengan orang ramai duk lalu lalang...mana sempat nak susun brang lam beg cantik2.

So, most of the time, barang kecik2 cam pacifier, botol susu, stoking, soft toy aku campak atau sumbat je lam papa bag. Tapi ngan pacifier clip ni, use that elastic loop to tie stuffs and clip it to the bag...confirm, moms senang nak ambik barang....tarik je...and pacifier etc takkan jatuh cecah lantai.

Kalau pacifier clip yang pendek sikit tu, clip je kat baju ank, so pacifier tu takkan jatuh...and to prevent pacifier lost (just in case ttba pacifier tercabut masa anak ttdo kat stroller and kita duk sibuk shopping).

WS Pacifier Clip yang aku buat nie special sikit la sebab aku guna antique mitten brass...just a little added vintage element kan...kain yang aku guna pon bukan senang nak cari kat Jakel atau mana-mana brick-and-mortar store, sebab imported designer cotton.

Moreover, it is washable - senang je basuh kalau kotor. Camana nak basuh? basuh tangan boleh...kalau nak basuh guna mesin, masukkan dulu lam Laundry Net/Bag, so that, metal clip tu tak tersangkut kat fabrik lain.

Let's check out one of the handmade pacifier clips designed by our shop... 1 meter long.



You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.