Tazkirah Malam Sabtu: Give More

by - April 07, 2012

Harini, aku terima emel dari seorang rakan sekerja. Dalam kesibukan menyiapkan tasks yang assigned kat aku, sempat aku melayan. Hmm... bagus jugak kalau setiap hari dapat baca tazkirah f.o.c cenggini, sebab bila lagi aku ada masa? isi kandungan emel tu aku coretkan kat sini...

"Jika gaji kita RM5,000 tetapi kita kerja kuat seperti gaji RM20,000, Allah SWT akan kurniakan beza RM15,000 itu samada dalam bentuk duit, anak soleh, kehidupan yang bahagia dan lain-lain.

Jika gaji kita RM5,000 tetapi kita kerja malas seperti gaji RM2,000, beza RM3,000 itu Allah SWT akan tarik balik dalam bentuk kecurian, kesusahan, anak yang nakal dan seumpamanya."

Sebab itulah semua mereka yang berjaya mempunyai tabiat 'give more' kan. Firman Allah SWT di dalam Al-Qur'an pun ada menyatakan yang Allah SWT sukakan hambaNya yang bersungguh-sungguh bila melakukan pekerjaan yang baik. Wallahua'lam.

Oleh itu, sesamalah kita berusaha untuk berjaya di dunia dan akhirat. Amiin...

You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.