Sakit hati!

by - January 25, 2010

Hari ni aku memang sakit hati. Ni pun rentetan peristiwa seminggu lepas lagi. Aku stay kat Ukay Perdana. Kat situ nama je grand tp orang2 yang menetap kat UP ni bukanlah grand sangat pun. Betul apa yang orang cakap, "lebih baik menetap di perumahan yang kurang melayu" sebab orang melayu memang jenis suka dengki, menyibuk, curiosity tu tinggi terhadap hidup orang lain.

Setiap kali aku lalu kat pondok tepi tong sampah besar kat apartment aku tu, ada je mata-mata yang memandang. Aku nak gtau yang "mata-mata" kurang ajar ni sebenarnya laki orang ~ dari yang kempis perut sampai ke perut boroi semua ada. Ntah apa sangat yang dieorang nak tahu sangat pasal aku, aku pn kurang pasti. Tapi mereka ni memang xde keje. tahu duduk ngadap satu sama lain pastu potpet2 sampai pagi. Sama jugak time aku duk Vista Angkasa dulu (waktu tu takde renovation lagi). Mereka ni memang kurang ajar sebab suka perhatikan apa orang buat (especially time aku balik keje, kena lalu depan muka mereka sblm sampai kat lif) pastu mengumpat & mengata macamlah mereka ni hidup bagus sangat & perfect mengalahkan malaikat.

Pepatah omputeh ada cakap "Staring at people for more than 5 seconds is rude". Aku pernah nampak couple omputeh kat Malaysia yang advice anak die untuk tak memerhatikan orang kat sekitar. Gamaknya orang melayu memang kena amalkan tabiat advice anak-anak sendiri ni. Kalau tak, sampai ke tua la asyik dok perhati orang je keje dia. So, hari-hari aku buat dono & bodo je kalau nampak dieorang. Sampai ke satu tahap, maybe aku nak hon kuat-kuat atau report je kat management office. Sampai sini dulu part "Laki Orang Memang Haprak". Kalau ada lagi, nanti aku update.





You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.