Bad Chapter in Life

by - August 03, 2009

Sedihnya rasa. harini start keje balik tp rasa cam tak larat nak heret kaki ke tempat keje. Maybe sebab hari-hari makan berpantang, badan pun xleh nak serap zat langsung. bos siap suruh ambik MC lagi untuk minggu ni. member kat opis pun sama, dieorg terkejut gamaknya tengok parut banyak kat muka aku ni. letih gak aku asyik MC je.
dahler bosan sebab aku dah potong maxis broadband; mahal tak berbaloi. aku pn jarang guna internet, guna pun sebab akademik je. tp time2 camni, teringat gak ler. terkenang time aku ada internet dulu, leh surf macam2, terutamanya game.

Bab baru.
Aku still tak boleh accept hakikat yang kedua-dua kakak aku sekali pun x jenguk aku time aku sakit selama 2 minggu. 1 minggu aku dirawat keluarga kawan aku & seminggu lagi aku balik kampung. pekena ubat dek tangan mak yang paling best. mujarab n cepat je sembuh. abah aku pun siap cari ubat sampai ke kampung2. ye lah, dieorg ni pun tak sangka aku boleh sakit sampai camtu skali. dek antibodi lemah ler ni. x aci betul antibodi ni, menyusahkan aku betul. berbalik kepada citer akak2 aku. bukan saja aku sakit hati, kawan aku n mak bapak aku pun sama. Sampai hati sis2 aku bagi alasan xnak jenguk sebab ada baby kecik n sebab ada exam.

aku teringat yang aku selalu gi jenguk dieorg at least sekali sebulan. dieorg jangan harap nak tgk aku. even rumah aku pn dieorg x kenal. haritu skali je time mak bapak aku turun kl baru tunjuk idung nak melawat rumah aku. tu pun skali setahun tengok parents aku turun kl banyak kali ke tak. tu darah daging sendiri sanggup buat aku camni, kalau bab have fun nombor satu. aku bukan nak berbangga ke apa tapi aku boleh dikira selalu berbuat baik n tunjuk baik kat dieorg. sebab tu org dulu2 cakap, "Buat Baik Berpada-pada, Buat Jahat Jangan Sekali". Lainkali aku nak kena buat baik berpada-pada kat dieorg. Sebab takder maknanya aku selalu berbuat baik kat dieorg.

You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.