The Best Baby Oil

by - March 07, 2012

Today, I nak share own experience on baby oil. Dari kecik lagi aku dibiasakan dengan Vicks, minyak yu yee, minyak mestika, minyak cap kapak, dan macam-macam jenis bam. But since a year ago, i was introduced to the best baby oil. It’s my partner who encouraged me to use this one. At first, memang hesitate nak guna ni, ingatkan mende la yang dia bersungguh sangat. Masa aku pakai tu, time pregnant... biasalar, org pregnant ni memang banyak angin. Tapi rupanya memang very good, its one of a kind yang bila dipakai, rasa berangin tapi kesan dia panas, bau pun sedap je.. so, aku guna sampai le dah ada bby ni. Bila sapu kat baby, especially dalam 44 hari tu, elok je... takdelah kulit dia alergi ke, merah2 ke cam kesan sesetengah minyak tu. kalau kene kat mata pun, takdelah pedih, haba tak panas sampai naik ke mata... baby pun cepat je kuar angin. Boleh dikatakan baby oil yang aku pakai ni bagus untuk seisi keluarga.

Sekarang ni, minyak berubat kat luar sana includes oil for babies and infants ada chemical ingredients cam xenthol, menthol, ethanol etc. Bahan-bahan ni bila dimasukkan dalam oil memang boleh sebabkan rasa berangin. Yelah... dalam pelajaran kimia spm dulu pun, unsur (-ol) cepat meresap dan cepat terbakar tapi try imagine letak bahan-bahan ni kat kulit kita, apatah lagi kulit baby. The best part about baby oil yang aku pakai ni, semuanya menggunakan bahan semulajadi, lambat habis dan halal pula. 

Volume in a bottle is 60ml and priced only RM25. If mums out there wanna give it a try, sms me at +6(017) 939 6842.

You May Also Like

0 comments