Balik Kampung - Jul 2012

by - July 15, 2012

Frustrated! Only today just realized that I'm not good writing in English. However, memang bagus pun sebab aku ni orang Malaysia and aku ni anak kelantan...One of the red warriors. (hehe!). Blabbering in kelantanese dialect is quite necessary, so that no one except kelantanese would be able to understand what i mean in my writing.

Talking about kelantan, i'm currently in pasir puteh... land of my dearest parents. so, I'm again arrived in my hometown at last! memang la,, mana boleh lupa.. tempat aku membesar. fyi, selama 4 bulan aku tak balik kampung disebabkan hubby, baby dan aku yang bergilir-gilir demam. Furthermore, aku jgk dah habis cuti tahunan.

Ni pon mc haram sbb nak balik jgk. Macamana teruk pn, ibubapa mestilah didahulukan beb, sapa yang nak jadi tanggang moden. Besides, me too missing them so much! It's indeed a happy gets-together nyer meeting... banyak gak la perubahan kt kampung yang baru aku kenalpasti, contohnya Pantai Timur yang baru dibuka kat pekan.

Petang semalam, aku try la shopping kt sana... ada citer aku nak share kt sini. Masa lalu area bulk food, aku beli la kuaci putih. It's quite some time gak la tak makan kuaci putih nie, approximately 1 year and a half. so, aku pn ambik je la tanpa berkira sangat berapa total gram/ cup yang aku cebok. Sipi-sipi harga yg aku ingat around $3 lebih per 500gm (if i'm not mistaken).

Pastu bila sampai kt tempat timbang, ada adek manis yang tolong timbang.

Digital scale shows $7 lebih, adek manis tu tenung muka aku....
1..2...3...4... (5 minit gak la)

"Kenapa?", aku tanya
Senyap
"Kenapa? Takut mahal ke?", aku tanya lagi... Heran minah ni cam so weirdo!
"Takdela..biasanya orang yang datang beli kat sini suruh buang lepas tengok harga", duh!

Aku sabar, tunggu dia siap wrap, then aku blah~

Adek manis tu ingat aku buta angka. Kalau aku ni tak mampu bayar, of course le aku tak ambik langsung sebab harga per 500gm dah terpampang kat situ. And why so complicated? Just do your job. Perlu ke aku explain yang aku ni dah mengidam sebab dah setahun lebih tak makan kuaci putih?

Sedih ngan customer service kat Pantai Timur Pasir Puteh, Kelantan.

You May Also Like

0 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.