Staf Kurang Asam 1

by - April 07, 2011

Hari ini yang tidak termaktub dalam sejarah. Aku menelefon seorang staf di jabatan lain untuk bertanyakan tentang program dan sistem pelayan. Ini pertama kali aku akan bercakap dengannya. Aku siap memberi salam sebab dia saudara sekaum serta seagama. Aku terlebih dahulu bertanya dengan sopan jika dia sibuk sebelum bertanyakan soalan.

“takpeke kalau saya nak tanya sikit?”
“hm, tanyalah”
“bla2x.... ya ke?”
“ya”
“Bla2x....”
“Hish, aku sibuk ni dia pulak asyik bercakap je..”, tetiba staf tu membebel seperti mengeluh dengan rakan sebelah.
“I busy ni. u e-mel je lah,” Dia mencelah dengan nada tinggi waktu aku tengah bertanyakan soalan.

Agak-agaknya, apa perasaan aku bila dilayan sedemikian rupa?

Moralnya, selagi bekerja memang sibuk. Masing-masing dengan tugasan sendiri dan walaupun dia lebih lama bekerja di syarikat itu, tidak semestinya itu lesen untuk bersikap kurang ajar dengan staf lain. Hari ini hari dia tetapi mungkin esok lusa hari aku, siapa yang tahu?.

You May Also Like

2 comments

Please write your comment and thoughts peacefully.